فارس نیوز : «خانه معما» نسل جوان را از فضای مجازی به دنیای واقعی میکشاند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، مجید رفیعی در حاشیه افتتاح نخستین مرکز بازیهای فکری” خانه معما” اظهار کرد: خانه معما یک بازی جهانی است که یک سال و نیم است وارد ایران شده و اسامی مختلفی دارد و همانند بازیهای مجازی است ولی در قالب واقعیت اتفاق میافتد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: در بازی خانه معما گروه وارد فضایی میشوند که از قبل تعریف شده است و بازی کاملا طبیعی است، اتاق ساواک و اتاق موزه در این مکان ساخته شده است که همه چیز طبیعی به نظر میآید. گروه به موضوعی برخورد میکنند که مشکوک است و با استفاده از ابزارهای داخل اتاقسلسله وار با معماهای مختلف روبهرو میشوند که مجبور به حل آنها هستند.
وی افزود: گروه یک ساعت فرصت دارند که کلید اصلی درب را پیدا کرده و از اتاق خارج شوند، این بازی نیازمند کار گروهی است و هوش و دقت عمل و تمرکز است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از مزیتهای بازی خانه معما بومی سازی است، اظهار کرد: در این بازی نوجوانان و جوانان با اماکن قم، فرهنگ شهروندی، دفاع مقدس و دوران انقلاب اسلامی آشنا میشوند. تلاش کردهایم معماها توسط کارشناسان آنالیز شده و سعی شده افراد آی کی یو با ضریب 85 الی 135 و با کار گروهی بتوانند از اتاق خارج شوند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهداف تاسیس خانه معما در قم افزود: تلاش کردیم با افتتاح خانه معما نوجوانان و جوانان را از فضای مجازی خارج کرده و وارد بازی در دنیای واقعی کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از برنامههای این خانه فکری برگزاری مسابقه بین مدارس استان در قالب جام معما است اظهار کرد: با توجه به پیش بینی و برنامه ریزیهای صورت گرفته این بازی در قالب مسابقه در آینده نزدیک در بین نوجوانان و جوانان در سطح مدارس برگزار خواهد شد .
دیدگاه کاربران
0 دیدگاه2bvu3zrmPp4HVEIhs1NfBRohcKR
2NxNM9lskoPltyPBqTrhr50cLC0