اخبار سایت

در رسانه

پارک علم و فناوری قم : طراحی نخستین اتاق فرار روانشناسانه در کشورپارک علم و فناوری قم

0 دیدگاه

با حضور رییس پارک علم و فناوری استان قم، “اتاق فرار مطرود” محصول جدید شرکت خلاق خانه معماگستران هوشمند رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، دکتر خیرالله رهسپار فرد ضمن تمجید از این طرح مبتکرانه گفت: بدون شک بازی و سرگرمی یکی از مهمترین و سودآورترین حوزه‌های صنعت گردشگری بین‌المللی است که بهره‌مندی از آن مستلزم خلاقیت و خودباوری است.

وی افزود: بر همین اساس رویکرد تجاری‌ طرح‌های خلاقانه‌ای مانند “اتاق بازی فرار مطرود” باید به سمت بازارهای بین‌المللی و کمک به جذب گردشگران خارجی باشد.

رهسپار فرد خاطر نشان کرد: طبق آمار، استان قم سالانه میزبان بیش از یک میلیون نفر گردشگر خارجی و بیست میلیون نفر گردشگر داخلی است که برای شرکت‌های نوآوری مانند شرکت خانه معما فرصت مناسبی مهیا می‌کند تا در افزایش جاذبه گردشگری قم نقش فعال‌تری به عهده بگیرند.

خانه معما استان قم – اولین اتاق فرار قم


“اتاق فرار مطرود” بر اساس اصول 
روانشناسی ترس، طراحی شده است

در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت خلاق خانه معما گستران طرح هوشمند با تشریح مزیت‌های طرح اتاق فرار مطرود گفت: این طرح دارای ۸ پازل در مکانی به متراژ ۱۲۰ متر، فضایی کاملا معماگونه و هیجان انگیز برای مخاطبان فراهم می کند.

سید مهدی شمس الدینی افزود:  “اتاق فرار مطرود” بر اساس یافته‌ها و متدهای تست روانشناسی ترس طراحی شده است که از این منظر نخستین اتاق فرار علمی و روانشناسانه کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ترس‌های ایجاد شده در این محیط معمایی کاملا کنترل شده است گفت: در طول این بازی رفتار و شخصیت بازیکنان در مواجهه با مقوله ترس از طریق تست‌های روانشناسانه مطالعه می‌شود که در نهایت امر تحلیل نهایی آن در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد.

شمس‌الدینی در پایان با بیان این‌که ماهانه هزاران نفر از جوانان و خانواده‌ها از اتاق‌های فرار طراحی شده توسط این شرکت استفاده می‌کنند تاکید کرد: به سبب ویژگی‌های منحصر به فردی که “اتاق فرار مطرود” دارد به زودی فرآیند ثبت جهانی آن را آغاز خواهیم کرد.

گفتنی است، شرکت خانه معما گستران هوشمند از سال ۱۳۹۹ و با ایده “طراحی و اجرای بازی‌های فکری فردی و خانوادگی” به عضویت مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی پارک علم و فناوری استان قم درآمد و در سال ۱۴۰۰ نیز موفق به اخذ نشان صنایع خلاق را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد. لینک خبر