در رسانه

قم نیوز : خانه معما نسل جوان را از فضای مجازی به دنیای واقعی می کشاند

0 دیدگاه

به گزارش قم نیوز مجید رفیعی در حاشیه افتتاح نخستین مرکز بازی های فکری ” خانه معما”  که  توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم افتتاح شد، اظهار داشت: این بازی بصورت جهانی است که با برنامه ریزی صورت گرفته بصورت کاملا بومی طراحی و اجرا شده است.
وی افزود: این بازی یک بازی جهانی است که یک سال و نیم است وارد ایران شده است و اسامی مختلفی دارد که به نام خانه معما نامگذاری شده است، همانند بازی های مجازی است ولی در قالب واقعیت اتفاق می افتد.
رفیعی بیان کرد: در بازی خانه معما گروه وارد فضایی می شوند که از قبل تعریف شده است و بازی کاملا طبیعی است، اتاق ساواک و اتاق موزه در این مکان ساخته شده است که همه چیز طبیعی به نظر می آید، گروه به موضوعی برمی‌خورند که مشکوک است و با استفاده از ابزارهای داخل اتاق سلسه وار با معماهای مختلف روبرو می شوند که مجبور  می شوند آنها را حل کنند.
رفیعی افزود: گروه یک ساعت فرصت دارند که کلید اصلی درب را پیدا کرده و از اتاق خارج شوند، این بازی نیازمند کار گروهی است و هوش و دقت عمل و تمرکز از مهم ترین ابزار برای موفقیت در آن است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از مزیت های بازی خانه معما بومی سازی است، اظهار داشت: افراد در حین بازی آموزش می‌بینند و فرهنگ سازی شده است، در این بازی نوجوانان وجوانان با اماکن قم، فرهنگ شهروندی، دفاع مقدس و دوران انقلاب اسلامی آشنا می شوند، و تلاش کرده ایم معماها توسط کارشناسان آنالیز و سعی شده است برای آی کی یو با ضریب 85 الی 135 باشد و با کار گروهی بتوانند موفق شده و از اتاق خارج شوند.
رفیعی با اشاره به اهداف تاسیس خانه معما در قم افزود: تلاش کردیم با افتتاح خانه معما نوجوانان و جوانان را از فضای مجازی خارج کرده و وارد بازی در دنیای واقعی کنیم، این بازی بسیار جذاب و مهیج است ونیازمند تلاش و کارگروهی و هوش است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های این خانه فکری برگزاری مسابقه بین مدارس استان در قالب جام معما است، اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این بازی در قالب مسابقه در آینده نزدیک در بین نوجوانان و جوانان در سطح مدارس برگزار خواهد شد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: علاقه داشتیم بازی‌ های طراحی شود که خانواده ها در آن شرکت کرده و رقابت سالمی با یکدیگر داشته باشند، این بازی سبب هم فکری خانواده ها با یکدیگر می شود و آثار خوبی برای نوجوانان و جوانان دارد.

لینک خبر

ارسال دیدگاه
وارد حساب کاربری شوید