در رسانه

تابناک : رهایی جوانان از فضای مجازی به دنیای واقعی با «خانه معما»

0 دیدگاه

به گزارش تابناک قم، مجید رفیعی در حاشیه افتتاح نخستین مرکز بازی‌های فکری” خانه معما” اظهار کرد: خانه معما یک بازی جهانی است که یک سال و نیم است وارد ایران شده و اسامی مختلفی دارد و همانند بازی‌های مجازی است ولی در قالب واقعیت اتفاق می‌افتد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: در بازی خانه معما گروه وارد فضایی می‌شوند که از قبل تعریف شده است و بازی کاملا طبیعی است، اتاق ساواک و اتاق موزه در این مکان ساخته شده است که همه چیز طبیعی به نظر می‌آید. گروه به موضوعی برخورد می‌کنند که مشکوک است و با استفاده از ابزارهای داخل اتاق سلسله وار با معماهای مختلف روبه‌رو می‌شوند که مجبور به حل آنها هستند.
وی افزود: گروه یک ساعت فرصت دارند که کلید اصلی درب را پیدا کرده و از اتاق خارج شوند، این بازی نیازمند کار گروهی است و هوش و دقت عمل و تمرکز است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از مزیت‌های بازی خانه معما بومی سازی است، اظهار کرد: در این بازی نوجوانان و جوانان با اماکن قم، فرهنگ شهروندی، دفاع مقدس و دوران انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند. تلاش کرده‌ایم معماها توسط کارشناسان آنالیز شده و سعی شده افراد آی کی یو با ضریب 85 الی 135 و با کار گروهی بتوانند از اتاق خارج شوند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهداف تاسیس خانه معما در قم افزود: تلاش کردیم با افتتاح خانه معما نوجوانان و جوانان را از فضای مجازی خارج کرده و وارد بازی در دنیای واقعی کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این خانه فکری برگزاری مسابقه بین مدارس استان در قالب جام معما است اظهار کرد: با توجه به پیش بینی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته این بازی در قالب مسابقه در آینده نزدیک در بین نوجوانان و جوانان در سطح مدارس برگزار خواهد شد .

لینک خبر

ارسال دیدگاه
وارد حساب کاربری شوید